Bestelproces

Je kunt bij ons op twee verschillende manieren bestellen:

  1. Direct in de webshop
  2. Via de klantenservice, voor maatwerk

1 a. Rechtstreekse bestelling via de webshop

Dit zijn modellen in standaardafmetingen die we aanbieden. We maken al onze meubelen speciaal op bestelling, dat geldt ook voor meubelen in standaardafmetingen. Je hebt dus altijd een uniek product in handen. Ondanks dat meubelen standaard te bestellen zijn, zullen we jouw bestelling altijd nog handmatig controleren. Zo heb jij alle zekerheid dat je bestelling naar wens zal zijn en andersom geldt dit voor ons natuurlijk ook. Klopt er iets niet dan hoor je van ons. We houden je altijd op de hoogte met bevestigingen en orderstatussen. Lees verder vanaf punt 3.

1 b. Maatwerk via een vrijblijvende offerte

Bij ons is het mogelijk om een model aan te passen naar je eigen wensen. Dat is niet gebruikelijk bij een consumentensite en we bieden hiermee een unieke winkelervaring. We hebben ons bestelproces zo geoptimaliseerd dat we vrijwel alle maatwerk bestellingen per mail kunnen behandelen en omzetten tot een meubel dat geheel naar jouw persoonlijke wensen is gemaakt. Hierbij hoort volgens ons 100% duidelijke en persoonlijke communicatie. Vandaar dat er op ons verkoopkantoor een team gespecialiseerde adviseurs werken met veel affiniteit met meubelen. We kunnen een maatwerk bestelling meestal binnen enkele mailtjes helemaal duidelijk krijgen voor jou. Je hebt dan een prijs en een beeld van wat we voor je gaan maken. Als we twijfelen zullen we ook altijd weer contact opnemen. Je hebt op deze manier 100% zekerheid dat we jouw meubel helemaal naar jouw wensen gaan maken.

2. Bevestiging

De bestelling wordt definitief als je akkoord gaat met de offerte. Je doet dit door “Akkoord” te antwoorden op de offerte. Hierop volgt een e-mail met informatie omtrent de afwikkeling van de bestelling.

3. Betaling

Je hebt verschillende mogelijkheden om te betalen. Je kunt per iDeal en per bankoverschrijving betalen. Of kies voor betalen bij levering.

Twijfels over vooraf betalen?
Kies er dan voor om je meubelen bij aflevering te betalen per pin of contant.

Wanneer het een internationale levering betreft, dient de betaling vooraf te zijn voldaan.

Kies je voor een maatwerk bestelling? Ook dan vindt de betaling vooraf plaats. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, wordt de bestelling ingepland voor productie.

4. Productie

Inmiddels heb je gekozen voor een betaalmethode en wij zijn op de hoogte van het factuur- en bezorgadres. Voor alle zekerheid laten we altijd nog iemand de bestelling controleren op technische en administratieve fouten of problemen. Als de bestelling door de controle heen is sturen we onze werkplaats een uitgebreide werkbeschrijving voor jouw bestelling.

5. Bezorging

Binnen twee weken nadat de bestelling is doorgezet naar de werkplaats wordt je gebeld voor een bezorgafspraak. Zonder afspraak bezorgen we niet! Alleen enkele kleine artikelen zullen we als postpakket versturen, deze gaan dus niet op afspraak.

Lees hier meer informatie over de bezorging.

6. Kussens

Heb je kussens bijbesteld? Deze worden exact op maat gemaakt door onze kussenleverancier. Zij kunnen aan de slag als de juiste (binnen)maat van de tuinbanken of loungebanken bekend is. Het maken van de kussens duurt circa twee weken, je hebt ze dus ongeveer binnen twee tot drie weken na ontvangst van de meubelen in huis. In bijna alle gevallen worden de kussens nagestuurd via de post. Hier hoef je geen extra kosten voor te betalen.

7. Service

Ten eerste willen we nog eens benadrukken dat we een goede service zeer belangrijk vinden. We leveren maatwerk producten van robuust hout. Geen plank is gelijk en werkt altijd een beetje. Als er iets mis is met de order, bijvoorbeeld een maat komt niet overeen of er is een defect bij levering, dan kun je dit binnen 8 dagen melden bij onze klantenservice op [email protected]

We staan je altijd direct te woord en we komen altijd zo snel mogelijk met een oplossing. Op basis van foto’s van een defect kunnen we snel een expertise uitvoeren. Als er iets vervangen of vermaakt moet worden dan maken we een aparte afspraak waarbij een meubelmaker langs komt om het op te lossen.

8. Garantie

Op onze tuinmeubelen geldt een garantie van 2 jaar. Voor binnenmeubelen geldt een garantie van 3 jaar. Een uitzondering geldt bij intensief gebruik of het plaatsen van houten meubelen met deuren in een sterk verwarmde ruimte of een object dat warme afgeeft boven de 20 graden binnen 1 meter van het meubel. Let daarom altijd op bij het plaatsen van houten kasten vlakbij een kachel, radiator of open haard of een tafel over een radiator.

Mocht je onverhoopt binnen deze periode aanspraak moeten maken op de garantievoorwaarden e-mail ons dan op [email protected]