Bestelproces

Je kunt bij ons op twee verschillende manieren bestellen:

  1. Direct in de webshop
  2. Via de klantenservice, voor maatwerk

1 a. Rechtstreekse bestelling via de webshop

Dit zijn modellen in standaardafmetingen die we aanbieden. We maken al onze meubelen speciaal op bestelling, dat geldt ook voor meubelen in standaardafmetingen. Je hebt dus altijd een uniek product in handen. Ondanks dat meubelen standaard te bestellen zijn, zullen we jouw bestelling altijd nog handmatig controleren. Zo heb jij alle zekerheid dat je bestelling naar wens zal zijn en andersom geldt dit voor ons natuurlijk ook. Klopt er iets niet dan hoor je van ons. We houden je altijd op de hoogte met bevestigingen en orderstatussen. Lees verder vanaf punt 3.

1 b. Maatwerk via een vrijblijvende offerte

Bij ons is het mogelijk om een model aan te passen naar je eigen wensen. Dat is niet gebruikelijk bij een consumentensite en we bieden hiermee een unieke winkelervaring. We hebben ons bestelproces zo geoptimaliseerd dat we vrijwel alle maatwerk bestellingen per mail kunnen behandelen en omzetten tot een meubel dat geheel naar jouw persoonlijke wensen is gemaakt. Hierbij hoort volgens ons 100% duidelijke en persoonlijke communicatie. Vandaar dat er op ons verkoopkantoor een team gespecialiseerde adviseurs werken met veel affiniteit met meubelen. We kunnen een maatwerk bestelling meestal binnen enkele mailtjes helemaal duidelijk krijgen voor jou. Je hebt dan een prijs en een beeld van wat we voor je gaan maken. Als we twijfelen zullen we ook altijd weer contact opnemen. Je hebt op deze manier 100% zekerheid dat we jouw meubel helemaal naar jouw wensen gaan maken.

2. Bevestiging

De bestelling wordt definitief als je akkoord gaat met de offerte. Je doet dit door “Akkoord” te antwoorden op de offerte. Hierop volgt een e-mail met informatie omtrent de afwikkeling van de bestelling.

3. Betaling (ook achteraf mogelijk!)

Je hebt verschillende mogelijkheden om te betalen. Je kunt per iDeal en per bankoverschrijving betalen. Of kies voor betalen bij levering.

Twijfels over vooraf betalen? Bij ons ben je verzekerd van je levering! Wij zijn namelijk aangesloten bij de branchevereniging voor wonen en interieur, InRetail. Hierdoor is iedere Nederlandse klant verzekerd van de levering van de bestelde meubel(en). Ben je nog niet overtuigd? Kies er dan voor om je meubelen bij aflevering te betalen per pin of contant.

Achteraf betalen is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Wanneer het een internationale levering betreft, dient de betaling vooraf te zijn voldaan.

Kies je voor een maatwerk bestelling? Ook dan vindt de betaling vooraf plaats. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, wordt de bestelling ingepland voor productie.

4. Productie

Inmiddels heb je gekozen voor een betaalmethode en wij zijn op de hoogte van het factuur- en bezorgadres. Voor alle zekerheid laten we altijd nog iemand de bestelling controleren op technische en administratieve fouten of problemen. Als de bestelling door de controle heen is sturen we onze werkplaats een uitgebreide werkbeschrijving voor jouw bestelling.

5. Bezorging

Binnen twee weken nadat de bestelling is doorgezet naar de werkplaats wordt je gebeld voor een bezorgafspraak. Zonder afspraak bezorgen we niet! Alleen enkele kleine artikelen zullen we als postpakket versturen, deze gaan dus niet op afspraak.

Lees hier meer informatie over de bezorging.

6. Kussens

Heb je kussens bijbesteld? Deze worden exact op maat gemaakt door onze kussenleverancier. Zij kunnen aan de slag als de juiste (binnen)maat van de tuinbanken of loungebanken bekend is. Het maken van de kussens duurt circa twee weken, je hebt ze dus ongeveer binnen twee tot drie weken na ontvangst van de meubelen in huis. In bijna alle gevallen worden de kussens nagestuurd via de post. Hier hoef je geen extra kosten voor te betalen.

7. Service

Ten eerste willen we nog eens benadrukken dat we een goede service zeer belangrijk vinden. We leveren maatwerk producten van robuust hout. Geen plank is gelijk en werkt altijd een beetje. Als er iets mis is met de order, bijvoorbeeld een maat komt niet overeen of er is een defect bij levering, dan kun je dit binnen 8 dagen melden bij onze klantenservice op [email protected] of via 050 – 8200 337.

We staan je altijd direct te woord en we komen altijd zo snel mogelijk met een oplossing. Op basis van foto’s van een defect kunnen we snel een expertise uitvoeren. Als er iets vervangen of vermaakt moet worden dan maken we een aparte afspraak waarbij een meubelmaker langs komt om het op te lossen.

8. Garantie

We zijn aangesloten bij brancheorganisatie inRetail. Onderdeel is de onafhankelijke geschillencommissie die je helpt als we er samen niet uit kunnen komen. We hebben ons aangesloten bij inRetail omdat we vinden dat dit zo hoort. Je neemt zelf de drempel om online te kopen. We gaan er vanuit dat je goed hebt nagedacht over je aankoop en of de maatvoering etc. past. Soms kan het zo zijn dat het net even misloopt. Dan lossen we het waar mogelijk gewoon op. Lukt dat niet dan komt inRetail je helpen. Je koopt bij FØRN dus heel erg zeker! Klantvriendelijk hè?