Veelgestelde vragen

Antwoord niet gevonden? Neem contact op, we reageren altijd binnen 24 uur.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Van maandag tot en met vrijdag van 9 uur ’s ochtends tot en met 17 uur ’s middags op 050 – 8200 337. We zijn zeven dagen per week bereikbaar op contact@forn.nl.

Ik wil graag langs komen. Hebben jullie een winkel of een showroom?

We hebben momenteel een showroom in Groningen. Begin december komt daar nog een showroom bij, in Zwolle. Openingstijden verschillen. Bekijk voor de openingstijden de contactpagina. Wil je iets bespreken met een medewerker, neem dan eerst even contact op zodat we zeker weten dat je goed geholpen kunt worden.

Kan ik voor maatwerk bij jullie terecht?

We maken elk meubel op bestelling. Het voordeel van deze manier van werken is dat we relatief eenvoudig een model kunnen aanpassen. Daarnaast kunnen we bestaande modellen ook in andere afmetingen maken dan op de site aangeboden.

Ook andere houtsoorten dan steigerhout zijn voor ons vaak geen probleem. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Op welke manieren kan ik betalen?

We bieden drie manieren aan om te betalen, namelijk:

1) Betalen via iDeal, via je eigen bank online
Dit is de snelste en goedkoopste weg, bestellingen die per iDeal worden betaald, worden direct in behandeling genomen.

2) Betalen via een bankoverschrijving
Deze betaalmethode duurt vaak net iets langer omdat wij niet gelijk een melding krijgen zodra een overschrijving binnen is. Dit verschilt ook per bank, hoe snel de mutaties doorgevoerd zijn.

3) Betalen bij levering, contant of pin
Heel handig en net zo snel als betalen via iDeal omdat we gelijk een melding krijgen.

Let op: achteraf betalen is alleen mogelijk bij shopbestellingen binnen Nederland. Internationale bestellingen/leveringen dienen vooraf betaald te worden. Ook bij maatwerk opdrachten vindt de betaling vooraf plaats.

Hoe zit het met garantie?

Bij ons heb je garantie op alle meubelen die je bestelt, zowel op standaardmodellen als bij maatwerk. De standaard garantietermijn bedraagt 1 jaar op alles. Je ontvangt 5 jaar garantie op het hout als je kiest voor behandeling met WoodCare. De factuur geldt hierbij als garantiebewijs.

Wij garanderen een deugdelijk meubelstuk. Dat houdt bij ons in dat het meubel stevig en solide is gemonteerd en netjes machinaal geschuurd. Steigerhout is robuust hout met veel noesten, en gebruikssporen. Op beschadigingen die na montage van het meubel zijn ontstaan geldt uiteraard ook garantie.

Klachtafhandeling

Een klacht, geen paniek, we gaan je helpen. Mocht er iets niet goed zijn aan de ontvangen meubelen, stuur ons dan een e-mail met een duidelijke omschrijving van de klacht. Stuur ook altijd foto’s mee zodat wij een visueel beeld hebben van het probleem. Maak een foto van het detail maar ook altijd een foto van het gehele meubel.

Elk probleem is anders, er zijn dus geen standaard oplossingen. Wel standard bij ons is dat we altijd snel reageren en altijd richting een oplossing werken.

Hoe weet ik dat ik veilig bij jullie bestel?

We zijn een gerenommeerde speler in de verkoop van meubelen via internet. Dagelijks leveren we vele meubelen door heel Europa. Onze inschrijving bij de branchevereniging voor wonen en interieur InRetail bewijst dat we fysiek bestaan, en net werk afleveren.

Jouw vragen worden altijd snel beantwoord per mail of direct per telefoon. We hebben een club enthousiaste medewerkers die je graag helpen in de zoektocht naar schitterende meubelen. Ook bij klachten of vragen achteraf staan we je altijd snel te woord. Dat is één van de voorwaarden van ons lidmaatschap bij de branchevereniging.

Wat houdt het lidmaatschap bij InRetail in?

Elke binnenlandse order is bij ons automatisch verzekerd van een goede afloop. Wij staan onder controle van inRetail (voorheen CBW-Mitex) dat als onafhankelijke commissie een betaling, order of levering beoordeelt. Mocht er onverhoopt iets misgaan en wij kunnen om wat voor reden dan ook de zaak zelf niet oplossen dan staat inRetail garant. De afgelopen jaren is dit nog niet voorgekomen gelukkig, maar het is fijn om te weten dat je bij ons echt zeker bent van een goede afloop. Eigen service en garantie en nog een onafhankelijke vangnet.

Kortom: Als klant heb je verkoopvoorwaarden die je extra goed beschermt bij de aankoop. Je kunt veilig aanbetalen. Gaat bij ons de stekker eruit (ga daar maar niet vanuit) dan ben je je aanbetaling niet kwijt. Gaat er onverhoopt toch iets mis met de order dan is er een onafhankelijke geschillencommissie die voor een passende oplossing zorgt!

Wet kopen op afstand

Je hebt ook bij ons recht op retour zoals beschreven in de wet kopen op afstand. Als producten speciaal voor je besteld worden en/of speciaal voor op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht wettelijk niet.

Na akkoord op een offerte voor een maatwerk-product en bij het bestellen van een meubel dat we naar jouw gewenste afmetingen en/of afwerking maken kunnen we niet in alle gevallen het meubelstuk terugnemen. We denken echter altijd met je mee en we zullen altijd proberen om tot een passende oplossing te komen.

Hoe snel kunnen jullie leveren?

De meeste producten worden binnen drie weken geleverd. Enkele producten kunnen we zelfs binnen één week leveren. Flesjes nano coating leveren we binnen twee werkdagen. Bij elk product staat de levertijd vermeld onder de bestelknop.

Voor maatwerk hanteren we ook drie weken levertijd. Slechts in zeer bijzondere gevallen en bij erg grote projectinrichtingen hebben we iets meer tijd nodig. In zo’n geval laten we je dit uiteraard van te voren weten.

Hoe gaat het bezorgen in zijn werk?

Kies je voor een standaard levering, dan bezorgen we jouw bestelling zo dicht mogelijk bij de voordeur.

Kies je voor montage of voor een levering naar een etage, dan leven we de meubelen naar de plek waar ze moeten staan. Je bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of meubelen daadwerkelijk over trappen, door gangen en door deuren passen. Past dit niet, dan zullen we een oplossing moeten zoeken. In dit geval geldt uiteraard “voorkomen is beter dan genezen”.

Twijfel je of een meubelstuk bij jou naar binnen past, meet dit dan van te voren goed na. Tijdens de producti van de meubelen kunnen we rekening houden met het eventueel gedemonteerd aanleveren van meubelstukken. Als meubelen éénmaal gemonteerd zijn, zijn ze lastig weer te demonteren.

Lees hier meer informatie over het bezorgen van onze meubelen.

Wat zijn de bezorgkosten?

We hebben verschillende bezorgtarieven. Deze zijn gebaseerd op de omvang en het gewicht van de meubelen en op het serviceniveau (montage- en etageleveringen). De kosten voor de bezorging worden weergegeven zodra de producten in de winkelwagen zijn toegevoegd.

Welke kwaliteit mag ik verwachten?

Onze meubelen worden in eigen werkplaats geproduceerd door ervaren meubelmakers. We gebruiken de beste kwaliteit steigerplanken. Meubelen zijn altijd stevig, solide, netjes geschuurd en hebben een mooie robuuste uitstraling. Alleen op verzoek maken wij schroefgaten dicht. Als je hier niets over vermeld bij je bestelling blijven schroeven zichtbaar. Behandeling met lakken en washes worden altijd door een professionele meubelschilder met een verfspuit aangebracht voor het mooiste egale resultaat.

Wat kun je niet van steigerhout verwachten?

Steigerhout is robuust vurenhout. Het zal altijd iets werken. Verwacht geen 100% egale oppervlakken en naadloze overgangen van plank tot plank. kieren tot een centimeter (in extreme gevallen) zijn mogelijk.

Hoe zit het met de werking van steigerhout?

Steigerhout is een natuurproduct, het zal onder invloed van de luchtvochtigheid dus altijd iets werken (uitzetten of krimpen). De planken kunnen dan krom gaan staan. Zie steigerhout niet als een materiaal dat zich laat “temmen” zoals eikenhout of hardhout. In steigerhout kunnen scheurtjes en kiertjes ontstaan afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid.

Worden meubelen geschroefd of verlijmd?

De meubelen worden vrijwel altijd alleen geschroefd, niet verlijmd. Slechts in een enkel geval wordt lijm gebruikt. Heb je hier een voorkeur in, geef het dan voor je bestelling bij ons aan, dan houden we er rekening mee.

Moet ik mijn meubel laten behandelen?

Voor binnengebruik zou je de meubelen onbehandeld kunnen laten. Wil je de meubelen toch behandelen dan kan dat met een lak, dekkende verf, white wash of andere wash. Een lak zorgt, mits goed aangebracht, ervoor dat vloeistoffen het hout niet binnendringen. Wij adviseren meubelen voor buitengebruik te laten behandelen met WoodCare.

Garantie op de meubelen vervalt wanneer je de meubelen zelf behandelt of aanpast. Wij werken met stalen schroeven, dus de schroeven kunnen naar verloop van tijd oxideren.

Meer informatie over behandelen van steigerhout.

Hoe nauwkeurig is jullie maatvoering?

Door de aard van dit robuuste hout is maatwerk een relatief begrip. We kunnen niet millimeter-nauwkeurig te werk gaan. Mochten afmetingen heel nauwkeurig komen, bijvoorbeeld als een meubel precies in een nis moet worden geplaatst geef dit dan aan, dan kunnen wij je aangeven of dit gaat lukken of niet. Hou in het algemeen een marge op maatvoering van 1% aan.